...Utan hund! Rena semestern. Tur var väl det att ingen staffe var med mig, för Borås visade sin bästa sida med olika varianter av regn. Träffade mängder med härliga människor som förgyllde dagen trots dåligt väder! 
 
Som vanligt, är det första jag ser en kvinna som rycker, sliter och gormar på sin hund. En briard-hane som inte har något annat i kroppen än hormoner och stress. Överallt såg jag ryckande och slitande, folk verkade inte göra annat? Stryplänkar och dressyrlänkar avlöste varandra, inte helt oväntat. Jag blir fortfarande väldigt upprörd inombords när jag ser sånt, och får andas djupt för att behålla min professionella sida. Det bedrövar mig djupt, att folk behandlar sina hundar så illa på tillställningar dom av egoistiska skäl har släpat med sin hund på. Jag känner mig ensam i detta - att SE. Det verkar inte som att någon annan ser, och inte heller pratar om detta? Upp till ytan med det till diskussion och våga visa att det inte är okej! 
 
En glädjande sak jag såg (det finns en strimma hopp!) var att flera hundägare hade vgw-selar på sina hundar. Röda, svarta, blå. Underbart! Ett steg i rätt riktning för hundarnas välmående.