Hade en underbar helg, passade på att tanka d-vitamin så mycket det gick! Sol gör att man blir glad. Hundarna lägger sig ute på terassen och njuter av strålarna, de älskar det. 
 
Magda är inne på dag 15 i löpet nu. Jag hoppas att hon är färdig snart, så jag kan få tillbaka min enkla okomplicerade tjej igen. Nejdå så illa är det inte, men hon prövar mitt tålamod minst en gång dagligen... 
Nu är hon väldigt online i doftvärlden, bomull i öronen, osäker och moffar vid vissa tillfällen. Hon moffar i butiken på vissa väldigt glada och energiska individer. Osäkerheten går över snabbt så det är inget problem, efter 30 sek har hon moffat färdigt men det stör mig lite. Försöker att inte göra någon grej av det, hoppas det går över själv. 
 
 
La ett viltspår till Magda i helgen när vi var på promenad.
Underlag: Grusväg, Kalhygge & besvärlig terräng.
Vinklar: 2 st 90 grader
Längd: ca 250m
Liggtid: 30 min
 
Kan säga så här, att Magda tyckte att jag kunde koppla loss mig och låta henne lösa resten. Fick agera låst bromskloss och sänka farten kraftigt... Hon tänkte galoppera spåret i räserfart och ja, skulle det va något problem liksom? Har inte spårat på några månader så hon var lite övertänd. Hon löste det utan tveksamheter, men farten måste vi jobba med om det ska vara på detta viset :-)
 
Fina tjejen! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej